مصاحبه با زهره سادات هاشمی مجری تلویزیون و گوینده رادیو

گفتگو با زهره سادات هاشمی مجری تلویزیون و گوینده رادیو

گفتگو با زهره سادات هاشمی مجری برنامه گلخانه

زهره سادات هاشمی مجری برنامه گلخانه

گفتگو و مصاحبه با زهره سادات هاشمی

گفتگو و مصاحبه با زهره سادات هاشمی مجری تلویزیون و گوینده رادیو

فان پرس: زهره سادات هاشمی گوینده رادیو و مجری تلویزیون در خصوص تأثیر صدا و فیزیک مناسب در موفقیت مجریان اظهار داشت: در حال حاضر عصر صداهای طلایی گذشته است و صداهایی سالم و گوش‌نواز و گاه شبیه به هم را می‌شنویم. یک مجری باید صدا و فیزیک مناسبی داشته باشد، برای مثال کسی که وزن مناسبی ندارد در نفس‌گیری به ویژه در رادیو دچار مشکل می‌شود.

وی در مورد ویژگی‌های مجری خوب عنوان کرد: مجری باید یک پله بالاتر از مردم باشد و بتواند در مواقع بحرانی برنامه را مدیریت کند. اشراف بر موضوعات، داشتن ذهن خلاق و تحلیلگر و هوش هیجانی بالا از دیگر ویژگی‌های یک مجری خوب است.

هاشمی با اشاره به اینکه تفاوت بارزی در اجرا رادیو و تلویزیون وجود ندارد گفت: به نظر من اجرا در رادیو با تلویزیون تفاوتی ندارد، اما در تلویزیون به دلیل وجود دکور، نور و اینکه چهره مجری و نوع پوشش او دیده می‌شود، تعداد ابزارها بیشتر است در حالی که در رادیو این ابزار‌ها وجود ندارد.

مجری «گلخانه» در مورد الگو‌برداری در اجرا بیان کرد: الگوبرداری در اجرا اشکالی ندارد البته تا جایی که این الگوبرداری به تقلید کورکورانه تبدیل نشود مجری باید با درون مایه و خمیری تمیز و خلاقیت در اجرا فعالیت کند نه اینکه از ادبیات خاص مجری دیگری تقلید کند.

هاشمی با اشاره به اینکه موافقی حضور بازیگران در عرصه اجرا نیست مطرح کرد: به شدت مخالف حضور بازیگران در عرصه اجرا هستم اما استثناهایی هم وجود دارد مثل «رامبد جوان» که در اجرا هم موفق ظاهر شده است.  متأسفانه آنقدر عرصه اجرا را کم ارج و قرب کرده‌ایم که هر کسی می‌‌آید و مجری می‌شود اما هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند.

وی در پایان ضمن توصیه‌ به علاقه اجرا گفت: هرگز اجرا را اولویت اول خود در زندگی قرار ندهید و مسیر مشخص دیگری را به عنوان اولویت خود در نظر بگیرید، با تلاش و شناخت وارد این عرصه شوید و آن را عشق زندگی خود بدانید.